24.4.2013

Sillä sinulla on syntymäpäivä...

Tänään. Siis minulla. Olen nyt 19-vuotias. Kivaa.

Sain aamulla herätessäni sänkyyn tulppaaneja ja lahjakortin koruliikkeeseen. Ja mieli elokuvani. 

Rakkaan tulppaanit.


Rakkaan itse tehty lahjakortti. Herttaista.


Intouchables. Ranskalainen elokuva kertoo neliraajahalvaantuneesta miehestä ja hänen henkilökohtaisesta avustajastaan ja heidän yhteisestä elämästä. Toinen on toisesta riippuvainen, toinen tekee vain työtään. Jos et ole vielä nähnyt, niin katso se jo tänään. Elokuva on varmasti yksi parhaimmista koskaan näkemistäni. Liikuttava. Niin liikuttava että itkin. Hauska. Niin hauska että nauroin ääneen (tätä en tee koskaan, hyvin harvinainen elokuva, jos saa minut nauramaan). Ja perustuu tosi tapahtumiin. Yksinkertaisesti, parasta. Herkullinen syntymäpäivälahja siis.

Eilen sain isältäni lahjaksi kameralaukun (sain sen eilen, koska tänään olen Treellä, joten hän ei olisi voinut antaa sitä minulle tänään). En oikein usein pyydä vanhemmiltani mitään lahjoja, koska en tiedä mitä haluaisin. Vaikka olenkin jo 19 (haha, tänään täytin), he silti mielellään ostavat joulu- ja syntymäpäivälahjoja. Internetissä törmäsin seuraavaan kuvaan ja ajattelin että tuo olisikin oiva lahja minulle. Pyysin isältäni siis tällaista:


Täältä saat näitä.


Kameralaukut ovat kaikki niiiiiiin rumia mustia tai harmaita möhkäleitä että meinasin paskoa alleni kun näin tuon. Tällaiselle esteetikolle tuo on kuin lottovoitto. Ja tämä kappale on koko blogihistoriani kamalin kappale.

Mutta tässä on minun reppuni:

 Hieman ruman värinen, mutta käytännöllinen sävy. Olisin halunnut vaaleanpunaisen yksilön, mutta soviteltuani vaaleanpunaista reppua Kärkkäisen erä-osastolla ajattelin että se olisi aivan typerää kantaa jotain vauvan reppua olalla. Päädyin siis vauvan ulosteen sävyyn.






Oikeastihan tuo ei ole kameralaukku. Tuohon reppuun on vain olemassa sellainen sisusta, joka on sopiva kameralle ja objektiiveille ym. Minulla alkaa olla sen vraan jo noita tarvikkeita että Canonin kameralaukku alkoi käydä pieneksi. Tuo on siis hyvä vaihtoehto syntymäpäivälahjaksi.

Minulla ei vielä ole tuota sisustaa tuonne. Ainoastaan tuon "kameralaukun kuoret" eli tuo reppu. Ne tyynyt/sisustat tuonne sisään aseteltavaksi ovat kuulemma tehtaaltakin loppu. Äkkiä, valmistakaa minulle sisusta.


Tuo kyseinen reppu on oikeasti minun mielestäni aika ruma. Sitä tulee niin paljon kaduilla vastaan, etten oikeasti taida edes tykätä tuosta. Mutta kaikista maailman kameralaukuista se on maailman hienoin. Se on vissi ja varma. Hyvin toivottu synttärilahja, Elina! (taputtaa itseään olkapäälle)


Tänään siin 24.4.2013 on minun 19-vuotissyntymäpäiväni. 19 vuotta sitten äitini synnytti minut. Hassu ajatus. Siitä on jo kauan aikaa. Tänään on kuulemma herkkupäivä ja saan syödä herkkuja. Kohta käynkin ostamassa lähikaupasta Daim-kakun ja syön sitä aamupalaksi. Illalla saatamme rakkaani kanssa poiketa jossain, vaikka parvekkeella juomassa teetä. Palailen sitten astialle. Pysy kanavalla!

Ps. Onko kenelläkään muulla tuollaista "kameralaukkua" ja kokemuksia siitä?

Pps. Onnitteluja otetaan ilomielin vastaan ^.^ 

Ppps. Taivaskin on kaunis. Juuri minun syntymäpäivänäni. Olen varmasti maailman tärkein ihminen (sarcasm, sitä minulla on paljon täällä blogissani)


 

2 kommenttia: