19.3.2013

Lomalla

Menin Tampereelle kotiini, lomalle. En oikeasti asu täällä tällä hetkellä mutta joku on joskus sanonut "missä sydän, siellä koti". Lähdin mahdollisimman kauas lukiosta, jotta voisin olla tyystin ajattelematta sitä. Onnistuin.


Tänään on ollut kaunis, aurinkoinen ja kiireetön päivä. Tampereen bussiin oli hieman kiire, mutta ei sen koommin muuta kiirettä. Tänään on ollut myös sellainen päivä, joka ei ole sisältänyt mitään erikoista. Tavallista arkea, vaikkei tämä arkea olekaan, kun olen "lomalla". Päivän kulun voi kertoa kuvin ja muutamin sanoin:




Aamulla olin kameran ja Hemmon kanssa kävelyllä. Hemmo nuuhki erilaisten elukoiden jättämiä jälkiä ja näytti niin innostuneelta, että minäkin lähes kokeilin haistaa variksen koivesta hankeen painautunutta jälkeä. Lähes...





Linnut usein laahustavat hangella. Raahaavat jalkojaan. Minusta se on kovin inhimillistä käytöstä ja siksi niin huvittavaa, että jään usein katselemaan kun linnut raahautuvat hankien poikki. Varmasti rankkaa heillä.




Tässä kuvassa olen minä. Syön aamiaista kello 14.17. Syön motsarella-tomaatti-ruisleipää. Herkkua. Minulla on monta rankkaa vuotta lukiossa takana, sallittakoon myöhäiset iltapäivän aamupalat minulle. Ps. Ylläni minulla on yksi mieluisimmista paidoistani ja lempikaulakoruni, joka eilen hajosi ja myöhemmin eilen illalla myös korjaantui.



Sitten pääsin Tampereelle. Tampere otti minut aurinkoisena ja tuulisena vastaan. Ei haitannut tuuli, sillä olin kotona. Kotonani saa paistaa aurinko ja välillä vähän tuullakin. Ainakin musiikin tuulet.




Tässä revin lohen kuorta irti. Tein siitä minulle ja rakkaalleni illallista. Se maistui mainiolta, vaikka itse sanonkin.



 Tässä vaatimattoman näköinen lopputulos, mutta sitäkin maukkaampi. Kehtaisin jopa kertoa reseptin ellei se olisi oma salainen reseptini. Aion varjella sitä koko loppuelämäni. 

Tänään lakkasin myös kynteni ja söin taateleita ja siivosin. Näistä tapahtumista ei valitettavasti ole kuvia, vaikkakin tuollaiset ainutkertaiset hetket olisi hyvin tärkeää saada ikuistetuksi. Olen tänään hyvin tyytyväinen kaikkeen muuhun paitsi kynsilakkaani, joka meni kurttuun kirjoittaessani tätä tekstiä. Ei haittaa, elämä hymyilee silti.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti