10.6.2013

Se on loppu nyt

Nimittäin työttömyyteni. Voi kesähitto!

Ei tarvitse enää jakaa lehtiä siis. Tai enhän sitä hommaa edes aloittanut. Viime kesänä oli sama homma. Lupauduin lehdenjakajaksi, mutta sainkin sitten Päijät-Hämeen keskusairaalasta töitä. Ja nyt taas kävi näin. Ei haittaa. Olen onnellinen. Nyt voin tarjota Iinalle ja Saanalle drinkit kokomosta. Jotkin sellaiset jäiset ja makeat.

Tänään oli kiva päivä, ei ainoastaan työtilanteeni takia, vaan siksi että satoi vettä ja oli kylmä. Sain pitkästä aikaa pitää pitkiä lahkeita. Se oli nannaa.


Olen saanut aurinkoihottumaa lyhyista hameista ja sortseista. Siispä pitkälahkeiset levikseni olivat luksusta tänään. Ja olen hieman taikauskoinen, nuo levikset jalassani olen kyllä kokenut tosi paljon kivoja juttuja, mutta ne jalassa sain töitäkin. Ei mikään ihme ettei ole töitä herunut, kun olen vain pitänyt hameita ja hameita ja hameita.

Kyseiset levikset on huippu kirpparilöytö. Olen saattanut mainita aikaisemminkin, kuinka paljon ne minulle merkitsevät.

Lisäksi minulla oli tänään ylläni kirpparineule, joka merkitsee minulle vähintäänkin yhtä paljon. Rakastan tuota paitaa. Sen kirjailu on niin kaunis. Eikä se rokottanut lompakkoani rajusti. Vain muutaman euron verran.


Ja kaiken huipuksi minun kukkaroani, puhelintani, avaimiani ja vitalistani sai kunnian kuljettaa mun nahkareppu. Ei kovin suuri, mutta siksipä juuri niin näppärä ja hassu. Tykkään siitä. Se merkitsee minulle kohtalaisen paljon.




Tänään on muuten ollut hieno ukkossää. Istuin autossa, ja koko auto tärisi ukkosen jyrinästä. Pelotti hieman, mutta olisi pelottanut enemmän, jos olisin ollut työtön.

Ja sitten sain syödä masuni pullolleen karjalanpaistia, makaroonia ja lettuja. Älköön siis välittäkö levisten erinomaisesta istuvuudesta, se johtuu siitä karjalanpaistista.

Tänään on ollut hyvä päivä. Kiitos elämäni, että teit elämästäni paljon stressivapaampaa ja rennonpaa. Vai stressivapaampaa ja rennompaa?

2 kommenttia:

  1. Ihana kieli sinulla, tykkään kovasti lukea näitä raakileita tunnelmia. Kiitos, kun kirjoitat ja kuvitat :)

    VastaaPoista