9.6.2013

Miesmuistiin

Taas on tovi vierähtänyt, kun viimexi kirjoitin tänne.  Voin selittää: olen ollut kiireinen ja väsynyt! Ja on ukkostanut. En siis ole kirjoittanut miesmuistiin.

Syy yksi: Ukkonen. En uskalla laittaa valoja päälle, jos vaikka salama iskisi juurikin siitä syystä suoraan hiuksiini, ja kuolisin.

Syy kaksi: Rakkaani on aloittanut kesäduuninsa ja minä olen hieman kujettanut häntä töihin. Ja hakenut tietysti. Hän aloittaa päivänsä klo 14 ja lopettaa klo 22. Aamuisin aika kuluu tuijottaessa seinää, joten silloin ei löydy mitään hienoa kirjoitettavaa. Ja iltaisin olemme väsyneitä laiskimuksia, ja en halua "tuhlata" yhteisiä tuntejamme dataten. 

Syy kolme: No entäs silloin kun rakas on töissä? Minullahan on kahdeksan tuntia aikaa. No hei. Aurinko paistaa, ja Suomen kesä on parhaimmillaan. Tietysti makaan auringossa ja juon kylmiä drinkkejä, mutta kun: olen työtön. Yritän etsiä itselleni töitä. Olen siis päivät pitkät hoitanut työasioita. Hieman siitä on ollutkin hyötyä, nimittäin minusta tuli Etelä-Suomen Sanomien jakaja. Jes, olo on kuin voittajalla (ei todellakaan).

Syy neljä: Olen ollut töissä ja terassilla. Joo, työttömänä on varaa käydä terassilla. Ja töissä. Olin ruokkimassa Kasakkamäenkoululla Sun Lahti-tapahtuman voimistelijoita, jotka olivat majoittautuneet siis kouluihin. Hienoa työtä oli se. Heräsin kello 5.30 ja pääsin kotio klo 10. Ja sitten nukuin pari tuntia ja päivä alkoi alusta. Tämän vuoksi väsymys.

Syy viisi: Ja silloin, esimerkiksi eilen, kun rakkaani ei ole töissä, minä en myöskään, ja minun ei tarvinnut juosta työasioissa, en ole ollut väsynyt enkä terassilla eikä ukkostanut, niin olin humalassa. Eli eilen. Oli pojilla pihareenit, ja rillausta. Ja siideriä. Ja hyvät yöunet.

Eipä tässä muuta. Voin kertoa hieman lisää viikostani.

Tosiaan, työttömänä on varaa prameilla. Kävin Lahden satamassa Teerenpelin terassilla. Olin kuskina, niin ei mennyt rahaa siideriin. Ja sieltä sitten Pancho Villaan syömään hyviä hamppareita. Ja sitten keräilen pulloja.








Työttömänä on myös varaa shoppailla. Olen ostanut ihan hitosti ihan hiton mahtavia kuteita. Tein eräänä päivänä sellaisen kirppari-kiertueen, kävin kaikki mieli-kirpparini läpi. Ja löysinkin mm kauan etsimäni farkkuhameen. Tai itseasiassa kaksikin. Ja rahaa meni kaskinumeroinen summa. Kesähitto.

Työttömänä on tietysti myös varaa tankata autoa ja humaltua. You know. 

Rakkaallani on sitten muuten bändi. Sellainen hääkeikkabändi. He soittavat sellaista paardimusaa ja yleisö villiintyy ja tissiliivit lentää lavalle. Olimme heidän treenikämpällään kuuntelemassa heidän soittoa ja grillaamassa ja nauttimassa kesästä. Kivaa oli.




Pahoittelen jatkuvaa mussutusta työttömyydestäni. Mutta ei voi mitään, kun raha ei kasva puussa. Siispä tuhlaan ne vähäisetkin roposeni, esim siideriin ja bensiiniin. Ja sitten on hyvä mieli.

En muista viikostani enempää. Olen vain lentänyt tuulispäänä ja miettinyt pääni puhki. Ja satunnaisesti nauttinut. Olen tyytyväinen.

Mutta kertoisittteko te, hyvät lukijani, millaista teillä on ollut viimeaikoina? Onko sähköt menneet poikki ukkosesta? Oletteko vaikkapa työttömiä? Mitään mullistavaa tapahtunut? Haluaisin kuulla!!

Terveisiä Hollolasta!
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti