26.6.2015

365 päivää Uunon kanssa





Sitä kun vanhenee, niin sitä suhteuttaa elämän asioita ja kokemuksia elettyyn elämään. Kuten esimerkiksi aikaa.

Minun elämästäni 365 päivä on vain murto-osa, kun taas Uunolle se on koko hänen elämänsä.




Olen viettänyt nyt Uunon kanssa 365 päivää. Koko hänen elämänsä (Tai itseasiassa olemme viettäneet yhdessä jo yli 365 päivää, mutta Uuno on välillä ollut minusta erossa joten aika lailla 365 päivää on yhteiseloamme takana).





Uuno on pienen elämänsä aikana reissannut jo monta sataa kilometriä. Uuno on tavannut paljon kissakavereita. Myös koiria, lintuja, ötököitä ja hevosiakin. Ja Uuno on saanut kissaveljen asumaan kanssaan, Nikki-kissan.




Olemme kokeneet kaikenlaista. Olemme itkeneet ja nauraneet. Molempia niin paljon että se on sattunut. Olemme vihanneet ja rakastaneet. Emme ole kyenneet välttymään haavoilta. Olemme nukkuneet ja valvoneet. Monesti eri aikaan. Olemme syöneet ja juoneet. Uuno on juonut vain vettä, ja minä taas monen moisia nesteitä.




  Uuno on kohdannut eläinlääkäreitä, minun ystäviäni, sukulaisiani, paljon ihmisiä. Paljon erilaisia asioita, joita Uuno ei ymmärrä. Uuno on hyväkäytöksinen, vaikka perheen kesken välillä vähän tuhma ja ärsyttävä. Kuitenkin, Uuno antaa moitteitta leikata kyntensä ja harjata turkkinsa. Saan tutkia Uunon silmät, korvat ja suun jos siihen tulee tarve.




Uunoa minä rakastan. On ihanaa silittää Uunon pehmeää turkkia ja kuulla hänen vaimea kuriseva kehräyksensä. Oon ihanaa kun Uuno tulee aamuisin herättämään minut, makoilemaan päälleni ja puskemaan karvaista kuonoa kasvoihini. On ihanaa kun Uuno tulee tervehtimään minua kun tulen töistä tai kaupasta tai baarista tai vessasta.  Uuno vain on niin ihana.






Uskoisin että Uuno on onnellinen elämässään. Uunolle tarjoillaan hyvää ruokaa ja rakkautta päivittäin. Uuno saa elämässään paljon uusia kokemuksia ja sen myötä rohkeutta ja itsevarmuutta. Uuno on hyvä kissa.





Se on uskomatonta, kuinka paljon lemmikki voi vaikuttaa ihmisen elämään. Sitä hellyyden, huolenpidon ja yhteyden tunetta ei voi kuvailla. Se tunne, kun jokin pieni eläin luottaa sinuun täysin, olet hänen tuki ja turva. Vaikka ette edes puhu samaa kieltä. Se on sitä rakkautta.

Tämä vuosi Uunon kanssa on ollut totinen seikkailu. Elinympäristömme on muuttunut, elmänarvot ja tavoitteet saaneet uuden järjestyksen. Mutta Uuno ja Elina pysyvät yhdessä. Uunoa minä rakastan.

Toivon, että meillä on vielä tuhansia yhteisiä vuosia Uunon kanssa. Toivon, että meillä on vielä paljon nähtävää ja koettavaa ja paljon seikkailuita yhdessä.

♥Uuno4ever♥

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti